Ana içeriğe atla

BANNER

UFRAD FRANCHISING SEKTÖRÜNE YENİ İVMELER KAZANDIRMAYA DEVAM EDİYOR

09.10.2019 - 17:09

Öncelikli hedeflerinin Türkiye ekonomisine katkı sağlamak olduğunu belirten UFRAD Genel Başkanı Mustafa Aydın, “Markalarımızın global pazarlarda hakettikleri yeri almaları için çalışmalarımıza devam ediyoruz.” diye konuştu. 
 

UFRAD olarak franchising sistemine yönelik hizmetleriniz nelerdir? 2018-2019 takviminizde neler var?
Bugün 43 milyarı bulan işletme hacmi ile Franchising sektörümüz UFRAD olarak kazandırdığımız bu ivme ile inanıyoruz ki gelecek yıllarda ekonomimizin önemli çarklarından biri olmaya devam edecektir.
2019 yılında franchising sektörünün büyüklüğü 43 milyar USD’ye ulaştı.
2019’da franchise sektörünün ürettiği istihdam sayısı 250 bin aştı.
2020’de sektörünün pazar büyüklüğünün 50 milyar USD’ye ulaşacak.
Franchise sektörüne 2019 yılında 10 binden fazla girişimci aranmakta.
Türkiye’deki zincir işletmelerin sayısı: 3 bin 500
Zincir işletmelere bağlı şube sayısı: 65 bin
Yurt dışına açılan Türk marka sayısı: 215
Bu rakamlarda gösteriyor ki markalarımız artık sadece hizmet ihracatında önemli bir oyuncu değil ülke ekonomisinin kalkınması ve ülkemizin yurtdışında tanınması içinde önemli bir araç.
Franchising sistemi, yatırımcıya, marka sahibinin yıllarca kurumsallaşmak için çalıştığı bilgi birikimini kullanarak bulunduğu bölgede fırsat eşitliği yaratarak, yatırımcının ciddi bir yatırım yapmada bilgi birikimini kullanarak bir iş sahibi olmasını sağlamaktır. 

Franchising türlerinden bahseder misiniz? Franchise pazarına girmek isteyenler hangi kriterlere dikkat etmeli?  
Türkiye’de franchising, gıdadan gayrimenkule, otomotivden eğitime günden güne birçok sektörde büyüyen bir sistem. Farklı sektörlerden birçok farklı markanın franchise uygulamalarıyla daha da geliştiğini ve büyüdüğünü görüyoruz. Burada altı çizilmesi gereken önemli noktalardan birinin, sektör büyüdükçe o alanda franchisinge olan ilginin de hızlı bir artış içinde olduğudur. Örnek vermek gerekirse yiyecek ve içecek sektöründe bir yoğunluğun olduğu ülkemizde son yıllarda özellikle kahve ve çay markalarının ilgi gördüğünü söyleyebiliriz. Bunların yanı sıra Türkiye’deki inşaat sektöründe de 10 yılı aşkındır yaşanan yükselişe paralel olarak gayrimenkul sektörünün büyümesi ve yabancı yatırımcıların pazara girmesiyle gayrimenkul danışmanlığı alanında da franchise sistemine büyük bir ilgi var. Bu alanların dışında oto yıkama ve kuru temizleme gibi hizmet alanlarında, spor, eğlence ve eğitim sektöründe franchise alanı yatırımcılar için büyük fırsatlar sunmaktadır. 

Franchising yoluyla büyümenin markalara sağladığı avantajlardan bahseder misiniz?
Yurt dışı açılım markalarımızın özellikle son yıllarda en fazla çalıştıkları alan. Artık birçok markamız çevre ülkeler ve bölgemiz olmak üzere dünyanın dört bir yanında pazarlara giriyor. Turquality desteklerinin başta gastronmi sonra da hizmet sektörlerine açılması büyük bir fayda sağladı. Her geçen gün markalarımız gerek Marka Desteği gerekse Turquality ile çok büyük pazarlara büyük avantajlarla giriyorlar. Yeterli mi hayır ama çok önemli ve bize bu imkanları sağlayan başta Ticaret Bakanlığı olmak üzere Devletimize minnettarız. Şimdi bize düşen markalarımızı UFRAD olarak bu destekler hakkında bilgilendirmek ve altyapılarının desteklerden faydalanmaya yönelik gelişimlerinde destek vermek. UFRAD olarak bu konuda yoğun çalışmalar, eğitimler düzenliyoruz.

Franchising sisteminin Franchisor açısından yararları nelerdir?
UFRAD Franchising Derneği, 1991 yılından beri; başarısını ispatlamış markaların dinamiğini girişimci ruha aktarmasını destekleyerek; ülkemiz yatırımcılarının markalaşmaya yönlendirilmesine, yerli markaların teşvik edilerek uluslararası pazarlarda yer edinmesine ve rekabet şansı yakalamalarına hissedilir katkılar sağlamaktayız. 
Dünyanın en köklü franchising derneklerinden biri olan UFRAD, bugün sayıları 250’ye yakın uluslararası statüye sahip güçlü firmayı çatısı altında toplamış bulunmaktadır. UFRAD olarak franchise veren zincirlerin ülkemiz ekonomisine kalıcı fayda sağlaması için franchise sistemlerini tam kurmalarını ve doğru işletmelerini gerekli görüyoruz, eğitimlerimizle destekliyoruz, sistem değerlendirme programı ile markalarımızı dünya standartlarına taşıyoruz. Öncelikli hedefimiz markalarımızın global pazarlarda hakkettikleri yeri almaları için çalışmalarımıza devam etmek ve Türkiye ekonomisine daha fazla katkı sağlayabilmektir.
Bunun yanında UFRAD Franchise Akademisi ile eğitimlerimiz devam etmekte.

Bayim olur musun? Fuarı ile ilgili düşünceleriniz nelerdir?
UFRAD’ın desteklediği  Bayim Olur Musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı her yıl Türk ve dünya markalarını yurt içi ve yurt dışı girişimcilerle bir araya getirmesi açısından önemli bir platformdur. Fuar, hem Türkiye pazarını, hem de franchise vermek isteyen markaları etkin bir şekilde uluslararası girişimcilere tanıtma fırsatı sunmaktadır. Bu noktada franchise vermek isteyen markalar, bu tür etkinliklerle çok sayıda yerli yabancı girişimcileri bir arada değerlendirerek, marka değerlerine ve büyüme stratejisine uygun hareket edebilecek girişimciler arasından seçim yapabilmektedir. Girişimciler açısından da, yatırım yapılması düşünülen alanlarla ilgili fizibilite yapılması, dünyadaki iş trendlerinin görülmesi, yeni iş alanlarının keşfedilmesi konusunda büyük fırsatlar sunmaktadır. Franchise vermek isteyenle girişimcinin ikili görüşmeler yapması, birbirlerini tanımaları, iş birliği potansiyellerini görmeleri, iş ortaklığının temellerini ortaya atmaları açısından faydaları bulunmaktadır. 10-13 Ekim 2019 tarihlerinde her yıl olduğu gibi dünyanın en büyük Franchise fuarlarından olan fuarımızda ülkemizin ve dünyanın lider markalarını yatırımcılarla buluşturacağız.

 

arf

Yukarı