Ana içeriğe atla

BANNER

TURİZM İÇİN BURSA’NIN GÖZÜ DIŞARDA

13.11.2019 - 09:22

Bursa Büyükşehir Belediyesi turizmde konuklama ortalaması 1.9 gece olan Bursa’da bu sayıyı 3,5- 4’lere çıkarmak için kentin tarihi, kültürel ve turistik değerlerini uluslararası fuarlarda vitrine çıkarıyor.

bursaBursa’nın turizm pastasından hak ettiği payı alabilmesi adına öncelikle kentin sahip olduğu tarihi, kültürel ve doğal değerlerin en iyi şekilde tanıtılmasını hedefleyen Bursa Büyükşehir Belediyesi, uluslararası fuarlarda boy göstermeye devam ediyor. Daha önce İstanbul, Hollanda, Cidde, Malezya, Çin, Avusturya ve Birleşik Arap Emirlikleri, Güney Kore ve Katar’da Bursa’nın tanıtımı yapan Bursa Büyükşehir Belediyesi ve Bursa Kültür ve Turizm Tanıtma Birliği bu kez Uzak Doğu’nun adalar ülkesi olan Japonya’da boy gösterdi. Bu yıl Japonya’nın Osaka kentinde gerçekleşen ve Japonya’nın en önemli turizm fuarı olan Tourism Expo Japan’a 150 binden fazla ziyaretçi katıldı.  Bursa Büyükşehir Belediyesi ve Bursa Kültür ve Turizm Tanıtma Birliği Türkiye standındaki yerini alırken, 100’ün üstünde ülkeden bin 475 şirketin yer aldığı fuarda Bursa’nın değerleri büyük ilgi gördü. Uzak Doğulu acente ve tur operatörleriyle yapılan birebir görüşmelerde Bursa’nın tarihi, doğal ve turistik değerleri anlatıldı.

bursaGÜNEY KORE AÇILIMI
Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin son dönemde üzerinde en fazla durduğu turizm rotalarından biri de Güney Kore. İlk olarak Güney Koreli sosyal medya fenomenlerini Bursa’da ağırlayıp, onlara kentin tüm doğal ve turistik yerlerini gezdiren Büyükşehir Belediyesi daha sonra Bursa Kültür ve Turizm Tanıtma Birliği ve Turizm Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu işbirliğinde Güney Kore’nin başkenti Seul’a gidip, Güney Koreli yatırımcılar, turizmciler, tanıtım ajansları ve gazetecilere çeşitli temaslarda bulunmuştu. Bursa ile Güney Kore arasındaki temaslar bununla da sınırlı kalmazken, Güney Kore’nin en büyük 5 tur operatörünün de aralarında bulunduğu 9 seyahat acentesi yöneticisi Büyükşehir Belediyesi tarafından Bursa’da ağırlandı. Uludağ, Gölyazı, Arkeopark, Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi, İznik ve Cumalıkızık başta olmak üzere kentin bütün turistik alanları Güney Koreli turizmcilere gezdirildi.

tarihTARİHSEL BAĞIMIZ VAR
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş Türkiye ve Güney Kore arasındaki tarihsel bağı avantaja dönüştürüp, özellikle Bursa turizmine artı değer sağlamayı amaçladıklarını söyledi. Büyükşehir Belediyesi ve TÜRSAB Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu işbirliğiyle Güney Kore’ye yönelik bir hamle başlattıklarını ifade eden Başkan Aktaş, “Her iki ülke ve şehirlerin bu ilişkilerle karşılıklı fayda sağlayacağını düşünüyoruz. Bu manada daha önce arkadaşlarımız oraya gitti. Güney Kore’den gelen turizmcileri Bursa’da ağırladık. Güney Kore ile tarihsel bir bağımız var. İki ülke arasında ciddi bir dostluk var. Çünkü bizim atalarımız, dedelerimiz Güney Kore’nin esenliği için şehit oldu. Orada 1100 civarında şehidimiz var. İki ülkenin turizm başta olmak üzere birçok konuda yakınlaşmasını temin etmenin derdi ve heyecanı içindeyiz. Birkaç yıl içinde bu projenin meyvelerini vereceğine inanıyorum” dedi.

bursaBURSA’DAN ETKİLENDİK
Güney Kore’nin önemli turizm acentelerinden Hanjin Travel’in Genel Müdürü Dong Ryong Park, Bursa’ya dair ilk izlenimlerinin çok iyi olduğu vurguladı. Daha önce Bursa’yı hiç ziyaret etmediğini kaydeden Park, “Daha çok İstanbul destinasyonunu ziyaret ettim. İlk izlenimim şehir olarak, ayrıca alışveriş merkezleri ve insanlarının güler yüzlü ve nazik olmasından etkilendik. 2-3 günlük konaklamada misafirlerimizin de memnuniyetle ayrılacaklarını düşünüyoruz. İstanbul dışında Bursa’nın da bir destinasyon olacağı kanısına varıyorum ama bunun için birkaç sene gerek” dedi.

CİTTASLOW TURİZMİ
Her ilçenin sahip olduğu değerlere göre farklı yol haritaları belirleyen Büyükşehir Belediyesi nüfusu 50 binin altında olan İznik, Orhaneli, Büyükorhan ve Keles’i (Cittaslow) Sakin Şehirler ağına dahil etmeyi hedefliyor. İtalya’nın Chianti bölgesindeki Greve kentinde 1999 yılında kurulan ve bugün 30 ülkeden 260 kentin ve Türkiye’den de 17 şehrin üye olduğu Cittaslow’a üyelik için gerekli 72 farklı kriterin yerine getirilmesiyle Bursa’nın da bu ağ içine dahil olması planlanıyor. Son yıllarda dünya turizminde de yeni bir akım haline gelen Cittaslow ile dört dağ ilçesi ve İznik’in turizm için aranılan mekanlar haline gelmesi hedefleniyor. Bunun yanında sadece Müslümanlar için değil Hıristiyanlar için de önemli bir inanç merkezi olan İznik İlçesi’nin UNESCO Dünya Mirası Aday Listesinden asil listeye alınması yönündeki çalışmalar kesintisiz devam ederken, İznik’in turizmde önemli bir mesafe kat edebilmesi amaçlanıyor.

bursa1KONAKLAMAYI ARTIRMALIYIZ
Bursa’nın gelecek vizyonunu turizm olarak belirlediklerini belirten Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Uludağ’dan sahillere, tarihi kültürel mirastan doğal kaynaklara kadar Bursa’nın değerlerini en iyi şekilde kullanacaklarını söyledi. Turizm odaklı yatırımlara ağırlık verdiklerini dile getiren Başkan Aktaş, “Turizmde konuklama ortalamamız 1.9 gece. Bunu mutlaka 3,5- 4’lere taşımamız lazım. Osmanlı şehriyiz, farklı medeniyetlerin izlerini hala taşıyan şehiriz. Yemek kültürü, sosyal kültürel yapı, tarihsel özelliklerin tamamını turizm çatısı altında bütün dünya ile buluşturmanın derdindeyiz. Ciddi fuarlarda boy gösteriyoruz. 17 ilçeyi de hesaba katmak zorundayız çünkü hepsinin ayrı ayrı değeri var. Mudanya Güzelyalı ve Kumyaka marinaları oluşturacağız. Mudanya’nın saklı cenneti Tirilye’yi tekrar ayağa kaldırmamız gerek. Gölyazı ciddi bir turizm markası olacak” diye konuştu. 

arf

Yukarı