Ana içeriğe atla

FFF

CEO'LARIN İŞ BİRLİĞİ ROTASI

09.10.2019 - 18:11

İÇ PAZARA HÂKİM TÜRK ŞİRKETLERİ, GÜCÜNÜ GLOBALE YAYMA İSTEĞİYLE ÖN PLANA ÇIKIYOR. BAZILARININ MALİYET AVANTAJIYLA GİTTİĞİ SINIR ÖTESİNDE, YATIRIMLARINDA HER GEÇEN GÜN İDDİALI HALE GELDİĞİ GÖRÜLÜYOR. BİRÇOK TOPLULUĞUMUZ, SATIN ALIMLAR VE YATIRIM YOLUYLA GLOBAL ARENADA SES GETİRİYOR, ARTIK EZBERLENEN ÜNLÜ MARKALARIYLA DA ADINDAN FAZLACA SÖZ ETTİRİYOR. ÖYLE Kİ, SERMAYEDE SINIRLARIN KALKTIĞI YENİ DÜNYA DÜZENİNDE, TÜRK GİRİŞİMCİLERİN BAŞKA ÜLKELERE YÖNELMESİ DE GAYET NORMAL. TÜRKİYE'DEN YURT DIŞINA YÖNELİK GERÇEKLEŞTİRİLEN YATIRIMLAR DA DİKKATE ALINACAK BİR BOYUTA ULAŞTI VE ANALİZ EDİLMESİ GEREKEN BİR KONU HALİNE GELDİ.

Türk şirketlerinin, büyümelerini hızlandırmak ve son derece rekabetçi olan yabancı pazarlarda varlığını sürdürebilmek için sürekli olarak kendilerini geliştirmesi zorunlu. Ülke sınırları dışına doğru genişlemeye çalışırken, diğerlerinin “uluslararasılaşma” maceralarından kazanımlar da elde edilebilir. 
 

BAŞARI NOKTASINDA, YETENEK TAKVİYESİ İÇİN BÜYÜK ADIMLAR ŞART
Global arenada başarıya ulaşmada; girişimci bir vizyon, hızlı karar alma ve karmaşıklık yönetimi yeteneği hayati öneme sahip niteliklerin başında geliyor. Ancak sadece bunlara sahip olmak, güçlü bir yer edinmek için yeterli değil. “Uluslararası Şirket” konumuna ulaşmak ve varlığını bu şekilde sürdürmek isteyenler, kurum kültürlerini ve kabiliyetlerini takviye etme noktasında büyük adımlar atmalı.

HANGİ ÜLKEDE HANGİ FIRSATLARI YAKALAYACAKLAR?
Türk devlerinin çoğunluğu, yurt dışına, Türkiye ekonomisindeki darboğaz ve çalkantı yüzünden değil, “küresel marka olma” hedefi kapsamında açılıyor. Biz de bu noktada sözü “yöneticilerin yöneticisi” CEO’lara bıraktık. Öncelikle, şu anda yatırım amaçlı seyahat ettikleri ve odaklarındaki yerlerden haberdar olduk. Ardından, kendilerini bu denli heyecanlandıran bu ülkelerde hangi fırsatları yakalayacakları bilgisini edindik...

1-PEGASUS HAVA YOLLARI GENEL MÜDÜRÜ MEHMET  T. NANE: MİSAFİRLERİMİZİ 42 ÜLKEDE TOPLAM 111 NOKTAYA UÇURUYORUZ
Son dönemde Venedik, Riyad, Manchester, EIndhoven, Kazablanka ve çok kısa bir süre önce Dubai, Abu Dhabi ve Şarjah’tan sonra Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki 4. noktamız olan Ras Al-Khaimah hattımızı açtık.
Ekim sonu itibariyle misafirlerimizi 42 ülkede toplam 111 noktaya uçuruyoruz. Uçuş izinlerini tamamlayarak uçuş ağımızı yeni hatlarla genişletmeye devam edeceğiz.

ÜLKEMİZİN KEŞFEDİLMESİNE YARDIMCI OLUYORUZ
Farklı ülkelere uçarak Türkiye’den misafirlerimize farklı ülkeleri/bölgeleri keşfetme imkânı tanıyoruz. Bunun yanı sıra yabancı misafirlerin de ülkemizi keşfetmesine yardımcı oluyoruz. Çünkü doğası ve tarihi nedeniyle, Türkiye turizm için son derece cazip bir ülke konumunda.

2-MEHMET GÖÇMEN SABANCI HOLDİNG CEO’SU: SON İKİ YILDA ABD'DE 
DÖRT ÖNEMLİ ŞİRKETİ BÜNYEMİZE KATTIK

Yüksek katma değerli alanlarda büyüme vizyonumuzun ana platformu olan Kordsa, son iki yılda yaptığımız yaklaşık 300 milyon dolarlık yatırımla, global ölçekte ileri malzeme teknolojileri üreten bir şirkete dönüşüyor.
İştiraklerimizden ve güçlendirme teknolojileri pazarının global oyuncusu Kordsa, ABD’li Axiom Materials’ı bünyesine kattı. Stratejik ve yüksek büyüme potansiyeline sahip alanlarda yetkinlikleri geliştirmek adına kritik önem taşıyan satın alma, 181 milyon dolar şirket değeri üzerinden gerçekleşti. Bu, Sabancı Topluluğu olarak, işlerimizi evrensel standartlarda yönetme anlayışımızın bir göstergesi. Ülkemizin uluslararası piyasalardaki gelişimini de destekleyecek.

İKİNCİ BİR KORDSA YARATMA HEDEFİ...
2018’de bünyemize kattığımız, uzay ve havacılık endüstrisine ileri kompozit malzemeler sağlayan Fabric Development, Textile Products ve Advanced Honeycomb Technologies şirketleriyle, faaliyet alanımızı ve yetkinliklerimizi genişletmiştik. Axiom Materials ile ikinci bir Kordsa yaratma hedefinin ilk aşamasını tamamlamış olduk. Axiom Materials’ın ürünleri, uçak motorlarının yanı sıra, farklı sektörlerde yeni nesil birçok uygulamada kullanılıyor. Dünya devlerinin tedarikçisi Kordsa’nın yeni ürün geliştirme potansiyeli de güçleniyor. Kordsa, seramik matriks kompozitler alanında iddialı bir konuma geliyor.

YILLIK 150 MİLYON DOLARI AŞAN BİR İŞ KOLU YARATTIK
Sabancı Topluluğu’nun dönüşümündeki odak konularımız, dinamik portföy yönetimi ve yüksek teknoloji odaklı yatırımlar. Son iki yılda, ABD’de dört önemli şirketi bünyemize kattık ve yıllık 150 milyon doları aşan bir iş kolu yarattık.

3-TFI TAB GIDA YATIRIMLARI YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI VE CEO'SU KORHAN KURDOĞLU: EDİNDİĞİMİZ TECRÜBEYLE ÇİN’DEKİ TÜKETİCİLERİN BEKLENTİLERİNİ ÇOK İYİ BİLİYORUZ
TFI TAB Gıda Yatırımları A.Ş. (TFI) olarak 2012 yılında Burger King ile başladığımız Çin operasyonlarına Popeyes markasını da ekledik. Burger King ile kısa sürede ülkede bininin üzerinde restoran sayısına ulaştık. 10 yıla kadar sisteme bin 500 yeni Popeyes restoranı eklemeyi hedefliyoruz.
2 bin 200'ü aşkın restoranımız ve 50 binin üstünde çalışanımızla, Türkiye’nin pazar lideri ve Çin’in en hızlı büyüyen hızlı servis restoran (HSR) zinciri işletmecilerindeniz. Aynı zamanda Kıbrıs, Gürcistan ve Kuzey Makedonya Cumhuriyeti’ndeyiz. 

2012’DE CESUR BİR ADIM ATTIK
2012’de Çin’e yatırım kararı almak atılmış cesur bir adımdı. 2019’da geldiğimizde, bu kararın şirketimizin büyümesine ne kadar büyük etkisi olduğunu görüyor ve restoran operasyonlarında Çin’de gösterdiğimiz bu başarının global bir şirket olarak bizi getirdiği noktadan ülkemiz adına da gurur duyuyoruz. 

POPEYES’I DA ÇİN’DEKİ PORTFÖYÜMÜZE EKLEDİK
TAB Gıda ile Türkiye’de 1995’te başladığımız operasyonlarımızla Türk tüketicisinin beklentilerini çok iyi anlamıştık. Bugün, aynı şekilde Çin’de edindiğimiz tecrübeyle oradaki tüketicilerin de beklentilerini çok iyi biliyoruz. Burger King ile edindiğimiz deneyim, Popeyes’ı da Çin’deki portföyümüze eklememizle TFI’yı bambaşka bir konuma taşıyacak.
Popeyes’ın yenilikçi ve benzersiz lezzetteki ürünlerinin Çin pazarında büyük bir ilgiyle karşılaşacağını biliyoruz. Ürünün kalitesine TFI’nın operasyon ve pazarlama alanlarındaki mükemmelliği de eklendiğinde, Burger King’le Çin’de kısa sürede yakaladığımız başarı çıtasını, Popeyes ile birlikte çok daha yukarılara taşıyacağımıza inanıyoruz. Çin’de binin üzerinde Burger King restoranının operasyonlarını yönetiyoruz. 10 yılda sisteme, bin 500 yeni Popeyes restoranı eklemeyi hedefliyoruz.

1 MİLYARA YAKIN KİŞİYİ ÜRÜNLERİMİZLE BULUŞTURUYORUZ
TFI TAB Gıda Yatırımları A.Ş.’nin dünya genelindeki operasyonarında 50 binin üzerinde çalışanı ve 2 binden fazla restoranı bulunuyor. Her yıl 400 milyonu Türkiye’de ve 500 milyonu Çin’de olmak üzere 1 milyara yakın kişiyi ürünlerimizle buluşturuyoruz. Kuzey Makedonya Cumhuriyeti’nde sistemine dahil ettiğimiz Burger King ve Usta Dönerci restoranlarıyla Türkiye ve Çin dışındaki restoran sayısı 26’ya ulaştı.

4-ANADOLU GRUBU İCRA BAŞKANI: HEDEFLERİ, YEREL VE KÜRESEL PAYDAŞLARININ GELECEĞİYLE UYUMLU PLANLIYORUZ
Anadolu Grubu, yurt dışında bölgesel oyuncu olarak küreselleşme, dünyanın en büyük şirketleriyle ortaklıklar kurma ve markalı tüketici ürünleri geliştirme hedefleri doğrultusunda, Türkiye için katma değer yaratarak hızlı ve sağlıklı büyümesini devam ettiriyor.
Büyüme, bizim için sadece rakamlarla ifade edilen ekonomik bir kavram olmanın ötesinde. Değerlerimizi ve iş etiğimizi, dünyamız ve insanımız için daha güzel bir gelecek hayâlimiz doğrultusunda belirliyoruz.
Gelişimimizi planlarken, tüm paydaşlarımız için değer yaratma sürecini sürdürülebilir kılabiliyorsak, büyüme bizler için anlam kazanıyor. İnsana ve topluma değer katmayı, ana değerlerimizden biri olarak konumlandırırken, sürdürülebilirliğe de iş stratejilerimizin odağında yer veriyoruz. Kurumsal hedeflerini, yerel ve küresel ölçekteki paydaşlarının ve gezegenimizin geleceğiyle uyumlu olacak şekilde planlayan grubumuz, ekonomik, çevresel ve sosyal etkilerini pozitif yönde geliştiren şirketleriyle, sürdürülebilir gelişimi destekliyor.

BM'NİN EVRENSEL ÇAĞRISI...
Birleşmiş Milletler (BM)'nin evrensel çağrısı olan 'Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri' yoksulluğu ortadan kaldırmayı, dünyamızı korumayı ve tüm insanların barış ve refah içinde yaşamasını amaçlıyor. Ortak aklın gücüne her zaman inanan bir grup olarak, bu hedeflerin gerçekleşmesi için birlikte hareket etmenin ve kolektif bir bilinç yaratmanın olmazsa olmaz olduğunun farkındayız. 

5-FLO MAĞAZACILIK CEO’SU BURAK ÖVÜNÇ: DOĞU AVRUPA VE AFRİKA’DA BÜYÜMEYE DEVAM EDİYORUZ
İlk altı ayda 600 yeni istihdam yarattık ve 554 mağazaya ulaştık. Yıl sonunda toplam 140 milyon liralık yeni yatırım yapmış olacağız ve toplam 4.6 milyar TL ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. 

MAĞAZANIN BULUNMADIĞI 12 ÜLKEYE TOPTAN SATIŞ
Yurt dışında toplam mağaza sayımız, yıl sonunda 120 olacak. FLO mağazasının bulunmadığı Romanya, Polonya, Rusya, Ukrayna, Makedonya, Bulgaristan, Sırbistan, Macaristan, Yunanistan, Karadağ, Dubai ve Fildişi Sahilleri’ne toptan satış yapmaya başladı. Toptan satış kanalında özellikle Lumberjack ve US Polo markalarıyla büyüyeceğiz. Kinetix ve Polaris’i de bu pazarlara açacağız ve yeni pazarlara da gireceğiz. Ünlü ayakkabı markası Nine West’in lisans haklarını aldık. Tasarımlarımızı Amerika'daki ekiple geliştiriyoruz. Nine West’le modern ve şık kadına daha çok çeşit sunmayı hedefliyoruz. 

6-FORD OTOSAN GENEL MÜDÜRÜ HAYDAR YENİGÜN: TİCARİ ARAÇ İHRACATININ YÜZDE 74'ÜNÜ TEK BAŞIMIZA GERÇEKLEŞTİRDİK
Ford Otosan, Avrupa Otomotiv Tedarikçileri Birliği tarafından ‘2019 CLEPA İnovasyon Ödülü’ne layık bulundu. Koç Holding ve Ford Motor Company’nin başarılı birlikteliği Ford Otosan’ı Avrupa’da zirveye, Türkiye’de ise sektörün öncülüğüne taşıdı. 
2018’deki zorlayıcı şartlara rağmen, önemli başarılara imza attık. Azimle ve kararlılıkla ülkemize, insanımıza değer katmak için çalışmalarımızı hız kesmeden sürdürüyoruz. 

5 KITADA, 94 ÜLKEYE ARAÇ VE PARÇA İHRACATI 
Geçtiğimiz yıl, iç pazardaki daralmayı ihracat pazarlarındaki güçlü ve istikrarlı büyümeyle dengeleyerek mükemmel sonuçlara ulaştık. Tarihimizin en yüksek üretim ve ihracat adetlerini kaydettik, 5.7 milyar dolar gelirle Türkiye’nin ihracat şampiyonu olduk. Türkiye’nin toplam ticari araç ihracatının %74'ünü tek başımıza gerçekleştirdik. 2018’de 5 kıtada 94 ülkeye araç ve parça ihracatı gerçekleştiren Ford Otosan, geçtiğimiz yıl ihracat adetlerini yüzde 11 artırarak 328 bin 892 adetle rekor seviyeye ulaştı.

ÇITAMIZI HER GEÇEN GÜN DAHA DA YÜKSELTECEĞİZ
Hızla dönüşen ve dijitalleşen dünyamızda, Endüstri 4.0, Ar-Ge ve inovasyonda dünya standartlarını belirler hale geldik. Başarılarımız yerli ve yabancı kuruluşların verdiği ödüller ve şampiyonluklarla da perçinleniyor. ‘2019 Uluslararası Yılın Kamyonu’ seçilen Ford Trucks F-MAX, şimdi de Takosan iş birliğinde geliştirdiğimiz gösterge paneliyle bize bir uluslararası ödül daha getirdi.

7-PENTİ GİYİM CEO'SU MERT KARAİBRAHİMOĞLU: AVRUPA, ORTA DOĞU VE BALKANLAR’I KAPSAYAN BÖLGEDE HIZLA BÜYÜYORUZ
Geçtiğimiz yıl 71 milyonun üzerindeki ziyaretçiyi, dünyanın doğusundan batısına 500 ‘ün üzerinde mağazamız, www.penti.com ve www.penti.com.ro e-ticaret sitelerinde ağırladık. Amerika kıtasından Kuzey Afrika’ya 30’u aşkın ülkede hizmet veriyoruz.
Türkiye’de pazar lideri olmanın yanında Avrupa, Orta Doğu ve Balkanlar’ı kapsayan bölgede hızla büyüyoruz. Kendi operasyonumuzla yönettiğimiz Romanya, Kazakistan ve Kıbrıs pazarlarının yanı sıra, Arnavutluk, Kosova Makedonya, Gürcistan, Azerbaycan ve Suudi Arabistan gibi hemen hemen tüm çevre ülkelerde pazar lideriyiz. Çevre ülkelerdeki bilinirliğimizi ve marka gücümüzü global pazara taşımayı hedefliyoruz.

DİJİTAL DÖNÜŞÜM SÜRECİNE 2018’DE BAŞLADIK 
Üretimden sahaya giden süreçte kusursuz bir müşteri deneyimini amaçlıyoruz. Penti’yi, tedarik zinciri yazılımlarında stratejik çözümler sunan Solvoyo ile iş/çözüm ortağı yapan, sağladığı analitik yeti ve sektördeki danışmanlık tecrübesi. Projenin amacı Penti’nin şirket kültürünü veri odaklı bir çalışma kültürüne doğru yöneltmek ve değiştirmek.

Kaynak: Business Life

arf

Yukarı