Ana içeriğe atla

BANNER

LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE ÖNEMLİ ADIMLAR

12.11.2019 - 15:00

 2018 yılı verilerine göre Türkiye'de lojistik sektörünün büyüklüğü 372 milyar liraya ulaşmıştır. 2019 yılında ise sektörümüze yönelik önemli adımlar atılmıştır. Sektörün güçlenmesi için öncelikle lojistik sektörünün ihtiyaçlarının doğru belirlenmesi, belirlenen ihtiyaçların giderilmesi için sektör ve kamu idaresi arasında koordinasyon, iş birliği ile ortak anlayışın sağlanması gerekmektedir. Aynı zamanda mevzuat düzenlemelerinin sektör faaliyetlerini destekleyici ve güçlendirici nitelikte yapılması büyük önem taşımaktadır. Sektörün çalışma barışını ve yatırım ortamını bozacak, girişimciliği engelleyecek tarife kısıtlamaları, kamu müdahalesi, yüksek maliyetli belge ücreti yaklaşımlarından vazgeçilmesi de gelişimi destekleyecektir.
Önümüzdeki dönemde etkilerini göreceğimiz önemli gelişmelerden biri Türkiye, Azerbaycan ve Rusya arasında imzalanan mutabakat zaptıdır. Bu anlaşma ile Bakü-Tiflis-Kars hattı üzerinden yapılan taşımaların hacmi artacak ve bu gelişme demiryolu hattına ticari bir ivme kazandıracaktır. Türkiye üzerinden Avrupa, Ortadoğu ve Afrika’ya bağlanan bu hattın aynı zamanda eski İpek Yolu zamanındaki gibi yeni İpek Yolu üzerindeki ülkelerin de ekonomisine doğrudan katkı sağlayacağını öngörebiliyoruz.
BTK hattı ile ilgili olarak TCDD’den alınan bilgilere göre; Çin’den kalkıp ve Marmaray üzerinden Avrupa’ya Ulaşacak ilk yük kafilesinde 42 adet vagonun bulunacağı, vagonların 40’lık konteyner taşıyacağı belirtilmiştir. Kıtalar arası kesintisiz demiryolu taşımacılığına olanak sağlayacak Marmaray’ın, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı ile aktif olarak entegre olmasıyla önemli bir yük hacminin oluşması da beklentiler arasında yer almaktadır. 
İstanbul Havalimanı'nın açılması da lojistik sektörü açısından büyük önem taşıyan bir adımdır. Türkiye, İstanbul Havalimanı ile dünya üzerindeki büyük kargo aktarma noktalarından biri haline gelmeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda Yeni Havalimanı'nın diğer ulaşım modları ile bağlantı yatırımları eş zamanlı olarak yürütülmeye devam etmektedir. Tüm fazları tamamlandığında 5,5 milyon ton kargo kapasitesine sahip olacak olan İstanbul Havalimanı'nın Avrupa pazarında daha büyük bir paya sahip olması adına diğer havalimanlarımızda da hava kargo faaliyetlerini arttırıcı ve teşvik edici planlamalar yapılmalı, filo yapıları ve operasyon alanları genişletilmelidir.
Bunun yanı sıra sınır kapılarındaki uzun bekleyişler, hız ve maliyet anlamında sektörde büyük kayıplar yaratmakta, Türkiye ile AB ülkeleri arasındaki dış ticarete zarar vermektedir. Bu nedenle yoğun sınır kapılarında ilave peronlar ve TIR parkı kapasitelerinin arttırılması çalışmalarının bekleme sürelerini azaltmasını umuyoruz. Türkiye’nin Avrupa ile yaptığı Gümrük Birliği Anlaşması’na rağmen malların serbest dolaşımında kotalar ve yüksek miktarlarda ceza uygulamaları da sürmektedir. 
Ülkemizde lojistik sektörünün gelişmesini sağlayan altyapı yatırımları ve mevzuata yönelik iyileştirmeler kadar önemli bir diğer nokta da sektörümüzü özellikle uluslararası platformlarda başarılı bir şekilde temsil etmek ve küresel lojistik sektörü ile yeni ağlar kurabilmektir. Bu noktada Logitrans Fuarı büyük bir açığı kapatmış, İstanbul'da Türk lojistik sektörü ile yabancı oyuncuları bir araya getirmeyi başarmıştır.
UTİKAD olarak geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yıl da Logitrans Fuarı'nda sektörümüzün tüm paydaşlarıyla bir arada olacağız. Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Doğu ve Orta Asya ülkelerini bir araya getiren Logitrans Fuarı'nda hem yeni iş fırsatları hem de yeni sektörel ilişkiler ve iş birlikleri kurulacağını düşünüyoruz. Aynı zamanda sektörün gündemini yakından takip etmek isteyen tüm meslektaşlarımız ve paydaşlarımızın da mutlaka Logitrans'a katılmaları gerektiğine inanıyoruz.

arf

Yukarı